STARTVIKT: 115,5 kg
Förra veckans vikt: 98,2 kg
Nuvarande vikt: 96,5 kg
+/- sedan förra veckan: -1,7 kg
Totalt ner: 19 kg

STARTMIDJA: 139 cm
Midjemått: 121 cm
Totalt ner: 18 cm
 
Ingenting att klaga på den här veckan heller. Vikten fortsätter att gå neråt, även om midjdemåttet går lite segare.
Dock blir jag lite brydd angående det... Jag vet att jag hade en betydligt högre utgångspunkt den här gången än förra gången jag lyckades gå ner i vikt, men ändå...
Jag gick tillbaka och kollade, och förra gången när jag låg på (ungefär) den här vikten så hade jag 109 cm runt midjan. Och den här gången när vikten är densamma så ligger jag på 121 cm.
Förstår inte riktigt varför, men det kanske ändå har med motionen att göra?
Jag motionerade en hel del den gången. Dels hade jag ju fortfarande hund, så det blev promenader varje dag, plus att jag var bättre på att använda crosstrainern (hade nyköpt den, så lite nyhetens behag kanske).
Nåja, jag har ju sagt att det inte gör något om det tar tid, så länge den nya vikten blir långvarig.
Och jag har stora förhoppningar om det, då LCHF som sagt passar mig som gjutet!
Det är verkligen värt att upprepa... LCHF passar mig som hand i handsken!
Hade det inte varit för den här kosten hade jag inte kunnat unna mig lite extra adventsfrukostar, eller att äta sötsaker till jul. För då hade jag ALDRIG klarat av att komma igen efter helgerna. Men nu känner jag att det (förmodligen) inte kommer bli några problem :-D
Jag är så lycklig över att jag till slut bestämde mig för att i alla fall prova på den här kosten.
 
Nu blir det dock en liten cheat-frukost, med både apelsinjuice och en småfranska. Så vi får väl se vad vågen säger nästa vecka.
Och framförallt vad magen säger senare idag, när den blir matat med bröd igen... För första gången på sexton veckor...
 
Ha en riktigt fin första advent till er alla!
 
 
 
P.S. Om endast ETT (1) ynka kilo har jag sprängt 20-kilosspärren!! DÅ är min viktnedgång faktiskt uppe i en siffra som börjar på en tvåa! That really makes me happy!! :-D
Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

Blogg eller annan webbadress:


Kom ihåg mig?
Follow