Min favoritmånad.
Min absoluta favoritmånad!
Jag säger bara det, att jag är verkligen barnsligt förtjust i julen!! Vore det inte för julen skulle jag aldrig i livet stå ut med den oändligt långa, kalla och mörka vintern.
Dock är ju julen en tid då det brukar vara svårt för alla oss som försöker gå ner i vikt, och man brukar alltid få bakslag under den här högtiden. Men jag tycker inte att det gör någonting alls! Det är jul bara en gång per år, och julen är inte en tid då man ska behöva tänka på precis allt man äter.
Självklart finns det alltid undantag för detta, men jag tycker absolut man ska unna sig att verkligen få njuta av julen och äta det man vill.
 
Jag känner att det här är ytterligare en sak som jag älskar med just LCHF... att t.ex. julmaten faktiskt är perfekt LCHF-mat. Vissa saker, som potatis, sillsallad och vörtbröd, är ju naturligtvis inte LCHF. Men jag tänker inte bry mig om det. Under julhelgen har jag ju som ni vet ett planerat uppehåll. Jag tänker äta även sådant som inte hör till min kost. Detta delvis för att jag känner att det inte kommer vara några problem att gå tillbaka sedan, efter jul, då den här kosten passar mig så otroligt bra!
Resten av december kommer jag ju i alla fall att köra LCHF som vanligt under vardagarna, och äta lite lyxigare (ej LCHF) frukost på söndagarna.
 
NU är det December!
Passa på och njut alla ni där ute! :-D
 

Jag älskar också julen!! Det är verkligen årets bästa högtid. Dock har jag sådan himla ångest för jag har bara ätit och ätit sedan den 1:a december... Jag har gått upp cirka 1 kg på en vecka och ångesten är så stor :( Usch. Kan verkligen inte behärska mig när det finns lussebullar, pepparkakor och massa annat gott överallt... Och när jag väl har börjat äta kan jag inte sluta, för det känns ändå "förstört".... Denna vecka har jag ätit en pizza, två kebabtallrikar, två McDonald'smenyer och två godiskvällar... Jag DÖR :(

Svar: Ja, visst ÄR julen helt ljuvlig! Jag är verkligen barnsligt förtjust i den här högtiden, och tiden som leder fram till den (alltså hela december) :-D
Jag förstår din känsla, men jag tycker absolut inte att du ska behöva ha ångest. Ibland måste man få kunna släppa på "matreglerna" och äta det man vill, speciellt den här månaden. Jag tycker absolut du ska njuta av december/julen med allt vad det innebär. Man får försöka tänka som så; att "vad gör ett par kilo i långa loppet" ;-)

Rätt som det är så är det januari, och då kan man ta nya tag :-)

Men som sagt; december är en sådan speciell månad att den förtjänar lite "extra behandling" :-)

Ha det jättebra!
Erica Pettersson

Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

Blogg eller annan webbadress:


Kom ihåg mig?
Follow