STARTVIKT: 115,5 kg
Förra veckans vikt: 92,7 kg
Nuvarande vikt: 97,9 kg
+/- sedan förra veckan: +5,2 kg
Totalt ner: 17,6 kg

STARTMIDJA: 139 cm
Midjemått: 120 cm
Totalt ner: 19 cm
 
Alltså... jag har ALDRIG varit så nervös inför en vägning som inför den här...! Aldrig.
Inte ens när jag skulle väga mig för att kolla utgångsvikten.
Detta beror ju naturligtvis på att vi precis avslutat julveckan, och att jag faktiskt ätit precis det jag haft lust med. För även om julmat till stor del är mycket bra LCHF-mat, så finns det ju även saker på julbordet som inte är LCHF. Och jag resonerade ju som sagt så att "det är bara jul en gång per år", och det var vissa av icke-LCHF-sakerna som jag verkligen gillar till jul.
Som vörtbröd, sillsallad, mimosasallad, rödbetssallad o.s.v. Dessutom julgodis.
Och eftersom det gått så bra i höst, samt att det kändes som det kommer gå bra att komma tillbaka i gamla gängor, så bestämde jag mig redan innan att jag skulle släppa på mina regler över julveckan.
Därför FÖRVÄNTADE jag mig ju faktiskt ett (stort) plus på vågen idag.
 
5,2 kilo.
Det var i alla fall vad jag gått upp nu under den här veckan. Över julen.
Det positiva är ju trots allt, även med den kraftiga ökningen, att jag ändå väger tvåsiffrigt. Jag gick ner så pass innan jul att jag inte passerat 100-strecket trots att jag gått upp så pass mycket!
 
Okej, lite deprimerande kändes det att kliva upp på vågen idag. Förra veckan hade jag ju ändå gått ner totalt över 22 kilo. Den här veckan lägger sig siffran på totalt 17,6 (igen), vilket gör att jag numera inte gått ner tjugo kilo längre.
DOCK är ju faktiskt julen över nu (bara nyår kvar), så det är bara att ta nya tag och komma tillbaka till LCHF, så tror jag det kommer gå hyfsat snabbt att komma tillbaka i hjulspåren.
Det här känns ju faktiskt inte som tidigare försök (förra gången lyckades jag inte komma tillbaka efter julen), utan eftersom LCHF passar mig som hand i handsken så känner jag mig så sprudlande positiv. Jag tror som sagt inte det kommer bli några problem att ta mig tillbaka.
Och vem vet... till påsk kanske jag till och med väger under 90-strecket... ;-D
Eftersom jag ätit så pass mycket kolhydrater och socker nu under jul så tror jag att en hel del av viktökningen beror på vatten jag samlat på mig, och det brukar ju gå ganska snabbt att bli av med ;-)
 
Det gäller bara att fortsätta kämpa mot sitt mål och inte ge upp på vägen!

Glöm inte att det bara är vätska du har gått upp vännen! <3 Det är inte fett. Inte bestående. Detta försvinner på en vecka med bra diet igen för det är OMÖJLIGT att gå upp så mycket på så kort tid. Jag hejjar på dig!! :) Nu kör vi 2016 tillsammans!!! Du är så duktig!

Svar: Tack för din fina kommentar :-D
Ja, tack och lov är det allra mesta jag gått upp nu vätska. Precis som du skriver så kommer det att försvinna ganska snabbt bara jag kommer in i mina vanliga matrutiner igen. Tanken på det gör det lite lättare att börja om ;-) Dock var det så värt det! Jag har verkligen ätit det jag haft lust med under julen, och det känns riktigt bra. Ångrar det inte, trots resultatet på vågen :-)

Precis... Nu kör vi mot 2016! Nytt år, nya möjligheter, nya mål!

Jag hejar på dig också! Önskar ett stort Lycka till med allting under det kommande året!
Erica Pettersson

Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

Blogg eller annan webbadress:


Kom ihåg mig?
Follow