Tänkte att det är bäst att jag skriver detta inlägg innan första advent, så här kommer det. Även om det blev endast en (1) dag innan... ;-)
Det har nu gått 16 veckor sedan jag slutade med socker och började med LCHF, vilket betyder att jag alltså varit helt sockerfri i sexton hela veckor!
Dock slutar jag räkna från och med nu. Kanske fortsätter lite senare, men för tillfället blir det såhär.
Kommer ju självklart att fortsätta hålla koll på hur många veckor sedan det är jag började med LCHF, men just det här med sockret kommer från och med nu att bli lite annorlunda.
Och orsaken stavas J-U-L, eller möjligtvis D-E-C-E-M-B-E-R...
 
Jag har nu bestämt mig för att köra på lite "cheat-dagar" under den kommande månaden. December ÄR ju verkligen en speciell månad, och jag vill inte hålla på och plåga mig själv under min favorittid på året.
Därför kommer jag att unna mig lite som faktiskt inte är LCHF på söndagar; alltså lite adventsmys.
Resten av veckodagarna kommer jag naturligtvis att köra på som vanligt; med LCHF och utan socker. Det blir ingen skillnad.
Men på söndagarna kommer jag att t.ex. köra på lite mysigare adventsfrukost, även om det inte är just LCHF.
Idag, tills imorgon alltså, har jag köpt både en liten flaska apelsinjuice (33 cl) samt en vanlig småfranska.
Så vi får väl se om min mage totalt protesterar av att äta vitt bröd, eller bröd överhuvudtaget, för första gången på  16 veckor... Kanske den slår totalt bakut. Men men... provar man inte får man inte veta ;-P
 
Jag köpte även en flaska Julmust att dricka till adventsmyset på kvällen. Min tradition på första advent är att titta på Tomten är far till alla barnen, och till det dricka julmust, äta en lussebulle, pepparkaka samt clementin/satsumas.
I år blir det inte att äta något av de tre sakerna jag listade, men lite julmust blir det i alla fall :-)
En flaska på 33 cl, så extremt mycket är det ju ändå inte.
Tänkte som så, att om jag köper en 1,5 liters så kommer jag att göra slut på den... Och även om jag inte gör det, så när den väl är öppnad så kommer kolsyran att vara slut vid andra advent.
 
Därför finns alltså risken att jag kommer gå upp, eller stå stilla, i vikt nu under december. Men eftersom LCHF passar mig som hand i handsken så tror jag inte det kommer bli några problem att komma tillbaka till det efter jul. Att i januari ta upp allt det här strikta på heltid igen, och kanske... kanske... komma nära min målvikt under 2016.
 
Men då vet ni hur det ligger till i alla fall, och hur jag kommer att ställa mig till det här under denna underbara julmånad.
Och det är ju faktiskt enbart för MIG själv jag gör detta. Jag går inte ner i vikt för någon annan, utan bara för mig själv. Och tanken är ju att det inte gör något om det tar tid, bara det blir varaktigt.
Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

Blogg eller annan webbadress:


Kom ihåg mig?
Follow