STARTVIKT: 115,5 kg
Förra veckans vikt: 94,3 kg
Nuvarande vikt: 92,7 kg
+/- sedan förra veckan: -1,6 kg
Totalt ner: -22,8 kg

STARTMIDJA: 139 cm
Midjemått: 117 cm
Totalt ner: 22 cm
 
Åh! Vad jag är glad idag!
Vilket perfekt sätt att börja morgonen på!
Jag ska förklara lite närmare...
 
Som ni vet hade jag ju ursprungligen tänkt att strikt vänta till julafton innan jag fick äta något som inte var LCHF (förutom mina adventsfrukostar), och så bara ha uppehåll under julafton, juldagen och annandagen.
Men planerna ändrades.
Eftersom det har gått så bra hittills, att jag redan passerat mitt julmål med flera kilo samt att jag varit så strikt mot mig själv hela hösten så bestämde jag mig för att släppa lite på mina LCHF-regler redan nu i helgen, och låta det vara mer eller mindre så ända tills efter jul, alltså tills nästa söndag (den 27:e).
 
Jag åt Palt till lunch på jobbet i onsdags, jag fredagsfikade lite grann i fredags och jag fikade även och drack ett glas julmust igår. Så jag förväntade mig att jag idag skulle ha fått ett plus på vågen, eller att det möjligtvis skulle stått stilla. Men jag var förberedd på ett plus.
Och det gjorde ingenting.
För första gången kände jag helt ärligt att det inte gjorde någonting.
 
MEN när jag nu på morgonen, efter att ha vaknat och varit på dass (min vanliga rutin innan vägning), ställde mig på vågen visar den ett MINUS på 1,6 kilo!!
Trots allt fuskande den här veckan har jag ändå gått ner 1,6 kg! AWESOME!!!
Detta gör att min viktnedgång nu lägger sig på en totalsumma av hela 22,8 KILO!
Tjugo.Två.Komma.Åtta.KILO!! 
Endast 2,2 kilo kvar så har jag gått ner hälften av vad jag tänkte gå ner totalt (siktar ju för tillfället på 50 kg).
Det är mer än jag bortom min vildaste fantasi trodde jag skulle gå ner under såhär kort tid.
Bränd av tidigare försök trodde jag verkligen att det skulle gå betydligt långsammare.
Inte så mycket som nästan 23 kilo på fyra och en halv månad... That´s totally Awesome!!
 
Nu är det ju dock jul under veckan som kommer, så ända från början av min resa har jag ställt in mig på att gå upp under den här tiden. Det är ju i princip omöjligt att inte gå upp i vikt under julen.
Men jag tycker att man inte ska plåga sig själv under den här storhelgen. Det är ändå JUL, och julen är bara en gång per år. Vikten kan man ta nya tag med efter helgerna istället :-)
 
Så, från mig till alla er...
Passa på att njut nu under julen!
Tänk inte på kalorier eller kolhydrater (eller vad ni räknar/håller koll på) utan fokusera bara på att ha trevligt och ta vara på vad julen har att erbjuda :-D
Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

Blogg eller annan webbadress:


Kom ihåg mig?
Follow