STARTVIKT: 115,5 kg
Förra veckans vikt: 96,5 kg
Nuvarande vikt: 94,9 kg
+/- sedan förra veckan: -1,6 kg
Totalt ner: 20,6 kg

STARTMIDJA: 139 cm
Midjemått: 120 cm
Totalt ner: 19 cm
 
Snacka om motivationsboost! Min viktnedgångssiffra (kan man säga så?) börjar med en TVÅA!
Jag har gått ner tjugo (20) kilo! 
Nu har jag faktiskt fem kilo till godo inför julen. Jag skulle kunna gå upp så mycket som 5 kilo under julhelgen utan att hamna på tresiffrigt igen :-D Och då är det ju ändå två och en halv vecka kvar... Ska bli så otroligt roligt att se vad jag landar på dagen innan julafton. Har nämligen tänkt att jag ska väga mig en extra gång den 23:e, mest som en liten "kontrollvikt" inför själva julhelgen. Detta är egentligen mest för mig själv, så att jag ska veta precis hur mycket jag går upp av alla julens godsaker. 
 
Och en sak till, som jag inte kan låta bli att tänka på... Det är att jag har endast 5 kg kvar innan jag kommit halvvägs i min viktresa! Halvvägs! Vad overkligt det känns! När jag började i augusti trodde jag aldrig att jag skulle ha kommit såhär långt redan i december. 
Som sagt... att 25 kg är halvvägs betyder ju att jag trots allt har väldigt mycket att gå ner. 50 kg ÄR ju en väldigt massa övervikt. MEN jag känner mig ändå mycket positiv, och jag ÄR ju faktiskt snart halvvägs i MIN viktresa. 
Det betyder att jag är målmedveten den här gången och har fokuserat in målet (även om jag försöker att inte tänka allt för mycket på slutmålet i det här läget). 
För tillfället känner jag inga tvivel om att jag kommer att klara det den här gången. 
 
20-kilosgränsen är sprängd! Nu kör vi mot 25-kilos...

Ååh grattis Erica!!! :) Vad kul! Du är en sådan inspiration!

Svar: Tack!! Ja, det känns verkligen jätteroligt när det går åt det här hållet :-D Vad roligt att jag kan inspirera :-)
Erica Pettersson

Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

Blogg eller annan webbadress:


Kom ihåg mig?
Follow